Case: Meet the Teacher
Achtergrond
In de Bachelor studie Creative Technology en aanverwante Master studie Interaction Technology worden programmeren, electrical engineering en design gecombineerd om iets nieuws te creeëren. Studenten leren hoe ze samen met gebruikers kunnen ontwerpen door middel van het snel maken van verschillende prototypes. Hierbij gebruiken ze onder andere 3D-printen, Arduino’s en lasersnijden.
Doel
De opleiding wil graag de gezichten laten zien en de verhalen vertellen van docenten, studenten en alumni. Op deze manier wordt de studie uitgelegd aan studiezoekers. Door de persoonlijke verhalen te laten zien.
Aanpak
Samen met de docent, student of alumnus bespreken we in een voorgesprek waar hun vak over gaat. We kijken samen naar hoe we dit het beste kunnen samenvatten en waar voor hun de passie zit.
Op de draaidag stelt een betrokken interviewer de docent, student of alumnus vragen. We combineren dit vraaggesprek met extra materiaal, zoals een wandeling over de groene campus of beeldmateriaal van projecten, tot een strakke montage. Hierbij verliezen we het persoonlijke en authentieke nooit uit het oog.
Ansgar en Angelika
► In de Meet the Teacher reeks kwamen onder andere de docenten Ansgar en Angelika aan bod. In hun lessen krijgen studenten een programmeeropdracht aan de hand van kunst op de campus. Door een wandeling te maken op de campus langs kunst en dit te laten zien naast de programmeer-projecten, brengen we duidelijk de link tussen kunst en programmeren in beeld.
Erik en Kasia
► Naast Ansgar en Angelika zijn er nog meer docenten die aan bod komen in de Meet the Teacher reeks. Zo vertelt Kasia over ondernemerschap, en haar drijfveren daarin. In dezelfde video vertellen ook Alumni hoe ze een onderneming begonnen zijn na hun studie Creative Technology. In een andere video vertelt Erik Faber over hoe zijn passie voor muziek gelinkt is aan oscilloscopen en slimme technologie.